mandag den 11. august 2008

Så er vi i gang!

Torsdag den 7. august gik vi i gang med vores faste strikkeeftermiddage igen. Det var dejligt at se "mine damer" igen! Og der var en ny strikker på banen; det er jo også herligt.


Jeg fik som sædvanlig ikke strikket mere end ganske få pinde, men sammenlignet med tempoet i ferien, var det slet ikke så ringe.

Til gengæld fik vi snasket i en dejlig kage: Toucinho do Ceu - "Himmelsk fedt/bacon"! En kage uden mel, men med masser af mandler og æggeblommer. På torsdag bliver det så nok noget med en masse æggehvider. (Jeg har faktisk allerede bagt nogle nødde-/mandelmarengs af hviderne, så det bliver nok dem.)

En sørgelig nyhed: begejstret og kommet godt i gang med det højre forstykke af min rib-sommer-vest havde jeg også strikketøjet - og dermed de fine pinde - fremme derhjemme. Jeg lagde strikketøjet fra mig i min seng/sofa, og så skete jo det, som måtte ske: nogen satte sig på det, og det kan de tynde pinde altså ikke holde til. :-( Knækket uden mulighed for at lime. Øv! Så kan jeg lære det! Strikketøj på tynde træpinde skal IKKE lægges, der hvor man sidder.


Vi var: Lise, Mette, Mona, Lone, Lone (og Maria), Charlotte, Helena, Vibeke

Ingen kommentarer: